In al mijn functies in het onderwijs stond en staat voor mij de menselijke relatie voorop. Wie is die ander? Waar zit zijn/haar kracht? Wat zijn haar/zijn kwaliteiten? In dat onderdeel ben ik mij verder gaan verdiepen. Daarom heb ik de opleiding Transactionele Analyse (richting Psychotherapie) en Orthopedagogiek gedaan.
In 2013 ben ik mijn praktijk Okracht begonnen:
– ik begeleid startende leerkrachten en intern begeleiders,
– ik coach medewerkers op basisscholen,
– ik ben kindercoach.
Met OKracht geef ik mijn kennis en werkervaring in het onderwijs door aan anderen. Ik richt mij op de interne processen, zowel op schoolniveau als op persoonlijk niveau.
Voor mijn praktijk aan huis heb ik een vrijstaande ruimte, bereikbaar via de achter ingang van onze woning (voor navigatie kunt u het best Doornenburg 10-12 aanhouden). Voor de winter kan ik gebruik maken van een gezellige pallet kachel, en in de zomer kunnen we genieten van de openslaande deuren en van een heerlijk stille tuin.
Bij gesprekken zorg ik voor iets lekkers, maar voor het gebruik van het toilet moet u naar binnen in onze woning. De praktijk ruimte heeft een goede WIFI verbinding met het internet.
Mijn naam is Jenny van den Biggelaar. In 2013 ben ik met mijn praktijk OKracht begonnen. Daarvoor heb ik met veel plezier als leerkracht, remedial teacher, dyslexiespecialist, directeur, intern begeleider en coach in het onderwijs gewerkt. Vanuit mijn praktijk ga ik nog steeds vanuit een opdracht naar scholen toe. Thuis ontvang ik cliënten voor individuele (kinder)coaching. Inmiddels werk ik ook weer als leer- en ontwikkelspecialist in het onderwijs.
In al mijn functies stond en staat voor mij de menselijke relatie voorop. Wie is die ander? Waar zit zijn/haar kracht? Wat zijn haar/zijn kwaliteiten? In dat onderdeel ben ik mij verder gaan verdiepen. Ik werk steeds op basis van de principes die ik heb geleerd in mijn opleiding Transactionele Analyse (specialisatie Psychotherapie): ik zoek de verbinding met de ander, ik leg contact vanuit kwetsbaarheid en innerlijke kracht. In mijn werk staan gelijkwaardigheid, respect, authenticiteit, veiligheid en verbinding voorop.
Ik werk op basis van de principes die ik heb geleerd in mijn opleiding Transactionele Analyse (specialisatie Psychotherapie) en Orthopedagogiek: ik zoek de verbinding met de ander, ik leg contact vanuit kwetsbaarheid en innerlijke kracht. In mijn werk staan gelijkwaardigheid, respect, authenticiteit, vieligheid en verbinding voorop.
Voor kindercoaching bestaat geen vaste methode. Ieder kind is uniek en elke situatie is anders.
Elk traject start met een oriënterend gesprek. Tijdens dit gesprek maken we kennis en verhelderen we jouw wens. Na dit gesprek beslissen we of en hoe we verder gaan. Hoeveel bijeenkomsten er nodig zijn hangt af van je leervraag en behoefte.
In de volgende gesprekken gaan we naar jouw wens toewerken. Dat doen we door je belemmeringen te benoemen en te zoeken naar een nieuwe weg die bij je past. De coaching is erop gericht je zelfbewustzijn te vergroten zodat je vanuit je eigen kracht een keuze kunt maken en te komen tot wie je in de kern bent.
De coaching sessies duren elk een uur.